Mechelen verwelkomt eventplanners uit heel België tijdens inspirerende salesdag

Op vrijdag 6 juni zet Mechelen zich volop op de kaart als gastvrije bestemming voor zakelijke bijeenkomsten, congressen, teambuildings en incentives. Tijdens een goedgevulde salesdag ontdekken bedrijven uit heel België het veelzijdige aanbod van de stad voor professionele events. Met inspirerende sprekers, belevingsroutes en culinaire verwennerij wil Mechelen zich tonen als dé plek waar werken en beleven hand in hand gaan. De dag richt zich op meeting- en eventplanners die op zoek zijn naar originele locaties, sterke infrastructuur en een vlot bereikbare stad. Het event start aan Hotel Van der Valk Mechelen en sluit af met een netwerkmoment in culinaire sfeer.

De organisatie ligt in handen van congresbureau Meet in Mechelen, samen met een aantal sterke lokale partners die hun troeven actief willen delen met een breder publiek. Onder meer Technopolis, brouwerij Het Anker, The Chick, De Gouden Kooi, congrescentrum Lamot en Van der Valk Hotel Mechelen zetten mee hun schouders onder het initiatief. Ook Stad Mechelen is nauw betrokken.

Door hun samenwerking wordt niet alleen het aanbod gebundeld, maar breidt ook het netwerk aanzienlijk uit: alle betrokken organisaties verspreiden de uitnodiging mee naar hun eigen klantenbestand. Zo bereikt Mechelen in één klap een breed publiek van professionele organisatoren en bedrijven die op zoek zijn naar nieuwe inspiratie voor hun volgende evenement.

Totaalervaring

“We merken dat steeds meer bedrijven op zoek zijn naar meer dan enkel een vergaderzaal. Ze willen een totaalervaring, in een stad die inspireert én ontzorgt. Mechelen biedt net dat: een combinatie van geschiedenis en eigentijdse faciliteiten. Dankzij onze centrale ligging – tussen Antwerpen, Brussel en niet ver van Brussels Airport – zijn we bovendien perfect bereikbaar. We zijn blij dat we vandaag samen met lokale ondernemers deze troeven kunnen tonen aan decision makers uit het hele land. Dit event is een mooi voorbeeld van hoe we in Mechelen samenwerken om onze stad op de kaart te zetten”, aldus burgemeester Bart Somers.

Met deze dag wil Mechelen zich profileren als een sterke speler in de markt van zakelijke evenementen. De compacte stad bundelt troeven zoals bereikbaarheid, authenticiteit en een verrassend groot aanbod aan vergaderlocaties en groepsactiviteiten. Niet toevallig werkt de stad daarvoor nauw samen met sterke lokale spelers die zelf ook uitnodigingen uitsturen naar hun netwerk.

Economische hefboom

“Zakelijk toerisme is een belangrijke economische hefboom voor onze stad. De zakelijke gast besteedt vaak lokaal: in onze hotels, restaurants en winkels, en bezoekt Mechelen bovendien op momenten buiten de klassieke toeristische piekperiodes. Voor ondernemers betekent dat extra activiteit en een meer gespreid seizoen. Mechelen heeft alles in huis om een ideale bestemming te zijn voor vergaderingen en bedrijfsuitstappen. Samen met onze lokale partners zetten we onze troeven actief in de kijker – zodat nog meer bedrijven hun volgende event hier plannen”, aldus Greet Geypen, schepen van Toerisme.

Tijdens de voormiddag krijgen de deelnemers een inspirerend programma in congrescentrum Lamot, met onder andere speeches van Bert Knuts (bestuurslid bij Event Confederation), Bart Somers en Greet Geypen.

In de namiddag staan drie belevingsparcours op het programma: per fiets, per bus of te voet, afhankelijk van het interessegebied van de deelnemers. Daarbij ontdekken ze hotels, vergaderruimtes, eetplekken en originele teambuildinglocaties. Zo wil de stad niet alleen informatie delen, maar vooral inspireren en beleven.

Sinds de oprichting in 2014 heeft Meet in Mechelen een cruciale rol gespeeld in het bevorderen van zakelijk toerisme en het aantrekken van nationale en internationale congressen, conferenties en evenementen naar Mechelen.

Deel dit artikel

delen
delen
delen
E-mail