20210310_GIPLA_2000hart100-3 (Large)

#tweeduizendHARThonderd steekt de Mechelse horeca een hart onder de riem

Om de Mechelse horeca een duwtje in de rug te geven, bundelen verschillende Mechelse bedrijven,  Stad Mechelen en Brouwerij Het Anker de krachten.  Met crowdfundingcampagne #tweeduizendHARThonderd hopen ze 280.000 euro op te halen. De campagne zal een maand lopen en start symbolisch op 13 maart. Precies één jaar na de eerste horeca-sluiting in België, wil #tweeduizendHARThonderd Mechelaars verenigen en iets geven om naar uit te kijken: terug naar hun favoriete horeca plekje te kunnen gaan van zodra het weer mag!

#tweeduizendHARThonderd is een gezamenlijke crowdfunding waarvoor Mechelse horecazaken zich kunnen registreren. Iedereen kan op www.tweeduizendharthonderd.be  een bedrag schenken, dat kan al vanaf € 10. Door het engagement van steunende Mechelse bedrijven worden de bedragen nogmaals verhoogt.  Funders kunnen kiezen uit verschillende leuke bedankboxen met o.a. een fles Gouden Carolus bier, een Mechelenbon, … en ontvangen een dikke Mechelse Merci!

Als het doelbedrag ingezameld raakt, wordt de pot na afloop van de campagne verdeeld over de geregistreerde zaken. Lukt het niet, dan krijgt elke funder zijn/haar geld terug. Het wordt alles of niets. TweeduizendHARThonderd wil op die manier elke Mechelaar overtuigen om mee in dit positieve verhaal te stappen.

“We zitten op ons tandvlees”, vertelt Christian Michiels, Voorzitter van Horeca Mechelen en zelf uitbater van Cosma Foodhouse. “Deze crowdfundingcampagne voor en door Mechelaars komt zeker op het juiste moment en is hartverwarmend. Het is alvast geweldig dat we ons gesteund mogen voelen in onze eigen stad.”

“Door onze schouders onder deze actie te zetten willen we iedereen die direct of indirect aan de horeca verbonden is, een teken geven dat we ze zeker niet vergeten zijn”, onderstreept Charles Leclef van Brouwerij het Anker. “Als toeleverancier voelen we natuurlijk met hen mee. Ook voor onze medewerkers is het zwaar. We begrijpen helemaal dat het horecapersoneel graag terug aan het werk wil. Met deze actie willen we ervoor zorgen dat dat zeker kan gebeuren.”

De dorst naar sociale ontmoeting wordt ondertussen alsmaar groter, zowel voor de inwoners van Mechelen als voor de lokale economie. “De horeca werkt kernversterkend voor een stad.  De impact van de sluiting is dan ook voelbaar voor iedereen. Daarom schenkt de stad 50.000 euro aan Mechelenbonnen. Op deze manier steunen we én de horeca én onze lokale economie”, klinkt het bij Economieschepen Greet Geypen.

Omdat het gaat om een sociaal project deed het collectief achter #tweeduizendHARThonderd beroep op Growfunding vzw. Frederik Lamote, directeur van Growfunding: “We specialiseren ons in het faciliteren van projecten met sociale impact. #tweeduizendHARThonderd brengt horecazaken en Mechelaars opnieuw samen en stimuleert ook nog eens de lokale economie, daar wilden we dus zeker ons steentje aan bijdragen.  Met dit project creëren we samen positieve verandering in Mechelen en dat op een innovatieve manier.”

Wil jij de Mechelse horeca een duwtje in de rug geven? Surf dan naar www.tweeduizendharthonderd.be ,  stort jouw bijdrage en ontvang in ruil een dikke Mechelse merci én een leuke bedanking!

Deel dit artikel

Share on facebook
delen
Share on twitter
delen
Share on linkedin
delen
Share on email
E-mail