Het verlengde weekend beloofde een druk weekend te worden en dat werd het ook. De Special Olympics, de 1000 km voor Kom op tegen Kanker, de Lentebraderie en de wekelijkse zaterdagmarkt zorgden voor een gezellige drukte. Vrijdag en zaterdag piekten de cijfers van de passantentellingen in de winkelstraten. De Shopping Shuttle van Mechelen Zuid vervoerde nog nooit zoveel passagiers sinds de opstart van deze route en ook de gratis bootshuttle vervoerde het hoogste aantal passagiers van dit jaar.
In Mechelen heerste afgelopen dagen een gezellige drukte. De combinatie van verschillende evenementen in combinatie met prachtig weer, zorgden ervoor dat veel mensen naar Mechelen afzakten. Vrijdag en zaterdag waren absolute piekdagen.
“De resultaten illustreren dat het een topweekend was. Vrijdag hadden we 86 % meer passanten dan op een gemiddelde vrijdag in de Bruul. Ook zaterdag lag het aantal passanten 41% hoger dan op een gemiddelde zaterdag. Bovendien hebben we nu ook zicht op de passantencijfers in de Geitestraat, waar we een absolute piekdag hebben waargenomen sinds de feestelijke heropening. Het is duidelijk dat de Lentebraderie een succes was in onze winkelstraten. Deze cijfers komen ook overeen met het positieve gevoel dat heerste bij de handelaars”, klinkt het bij Greet Geypen, schepen van Economie.
Shopping Shuttle breekt record
Ook bij de Shopping Shuttle zijn er hoge cijfers te noteren. De route die het stadscentrum bedient via Mechelen Zuid, vervoerde 400 passagiers. Dat is meer dan dubbel zoveel als op een gemiddelde zaterdag. Nog nooit werden er zoveel mensen via deze route vervoerd.
Niet alleen over de weg, maar ook over het water vonden de mensen hun weg naar het stadscentrum. Zo telde de bootshuttle over de Binnendijle 510 opstappers: het hoogste aantal dit jaar en het tweede hoogste sinds de opstart. Enkel tijdens het lanceringsweekend werden er nog meer mensen geteld.